Jump to content

Francesco De Domenico

Administrators
  • Content Count

    1,872
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    381

Francesco De Domenico last won the day on July 24

Francesco De Domenico had the most liked content!

About Francesco De Domenico

  • Rank
    Administrator
  • Birthday 01/31/1943

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

277 profile views
  1. Sorry, Maurice, I am on holiday now... You will have to be patient.
  2. Chiedo scusa ma sono al mare a San Vincenzo privo di sacri testi...
  3. Addenda: TETI, 1926 first to Raffaele Turchi di Ravenna, 963 grt 571 tdw, composite engine, 1 screw, 636 ihp. Later in 1926 to SINTES, Soc. It. di Navigazione Trasporti e Spedizioni, Ravenna PADENNA, Oct. 1932 to S.A. Marittima Ravennate of Ravenna, 1.596 grt, 1.318 nrt, 2.743 tdw, triple expansion engine, 950 ihp, one screw, 9 knots LAURA SCOTTI 499 grt, diesel engine, 1965 to Aldo Scotti of Savona, date of loss 8.2.1967 ARDITO, 3.540 grt, steam engine, acquired 1901 by A. Mancini of Genova, sold 1907 to the Bank of Athens, mgr. G. Vergottis ALGERIA, 2.559 grt, 1.582 nrt, quadruple expansion engine, 1.644 hp, acquired 1925 by Domenico Saglimbene of Catania, same year to S. A. Navigaz. Nettuno, D. Saglimbene mgr, as GIANNI, in 1931 EDOARDO, sold 1932 to Parobrodsko Drustvo Alcesu, Orebic
  4. Assomiglia al vecchio ISTRIA della Soc. di Navigaz. a Vapore Istria-Trieste (1906)
  5. Apart from the well known photos of her sinking, there are a couple of photos about POTRERO DEL LLANO here: the second one should be POTRERO DEL LLANO (i) ex LUCIFERO. Another photo is of FAJA DE ORO, the other Mexican tanker sunk by an U-Boot in May, 1942. deviantart.com/antonioalexishuerta/art/Mexican-Tankers-of-WWII-779006552
  6. Si tratta di un eccellente lavoro, che si raccomanda per completezza, obiettività - in tempi in cui non sempre se ne trova molta - e maturità della ricerca. Tutte quelle caratteristiche che siamo abituati ad attenderci dal nostro Mattesini, direi anzi quelle che possiamo pretendere da lui. Mancanza di radar, assoluta assenza di preparazione al combattimento notturno, estrema dispersione e imprecisione del tiro delle artiglierie principali, intercettazione dei nostri messaggi codificati con Enigma da parte di ULTRA a Bletchley Park, questi i principali fattori di una tragedia che ha messo fine all'unica e sola incursione compiuta dalle grandi navi della Regia Marina lontano dalle rotte abituali del Nordafrica. P.S. Franco mette a disposizione mio tramite dei soci interessati due copie a metà prezzo (15 Euro anziché 30).
  7. L'amico Carlo Gavazzi ha insistito per pubblicare a mio nome sulla "Rivista Biellese", del cui comitato di redazione fa parte, questo che era nato come un semplice contributo informativo senza pretese su un bel modello conservato a Biella.
  8. Mattesini torna su un terreno da lui già percorso con successo, prima ne "Il giallo di Matapan" del 1985 e poi ne "L'operazione di Gaudo e lo scontro notturno di Capo Matapan" di ben 740 pagine del 1998.

Footer title

This content can be configured within your theme settings in your ACP. You can add any HTML including images, paragraphs and lists.

Footer title

This is an example of a list.

Footer title

This content can be configured within your theme settings in your ACP. You can add any HTML including images, paragraphs and lists.

Footer title

This content can be configured within your theme settings in your ACP. You can add any HTML including images, paragraphs and lists.

×
×
  • Create New...